lördag 6 juni 2009

Nattrapport

Efter lite funderingar och diskussioner kom vi fram till att Tilda visst får amma på nätterna. Men jag får inte sticka till henne bröstet så fort hon rör på sig för att jag är rädd att hon ska vakna. Två gånger får hon äta.

Natten blev ganska lyckad, tycker jag. Tilda vaknade vid halv tolv, fick lite mat, blev tillbakalagd i vagnen. Sen vaknade hon fyra, åt, blev tillbakalagd, vaknade, bajsade och var vaken till sex när jag tyckte att det var morgon och hon kunde få äta lite igen. Då somnade hon om och sov till halv åtta.

Min man tycker kanske annorlunda. Han fick vara uppe mellan fem och sex och gå runt runt i lägenheten med en bebis som inte sov.

1 kommentar:

  1. Har vi samma BVC-tant? Jag ammar varje natt. Två gånger åtminstone... Min bebis är som du vet 6 månader och suger i sig massor på nätterna. /Smulan

    SvaraRadera