söndag 30 augusti 2009

Jösses vilken dag

HerreminJE vilken dag vi har haft. Den började med att ingen av oss sov under typ hela natten. Tilda vaknade så ofta att vi inte hann somna om innan hon vaknade igen och kl 6 var det morgon, tyckte hon. Jag gick upp, det var min tur. Var uppe i två timmar, sen tog mormor över så jag fick sova en timme till.

Hos mormor var vi över helgen och idag var hemresedag. Vi fick skjuts till Arninge och tog bussen därifrån. På bussen fick Tilda sitta i knät och äta banan till mellanmål. Hon fick in en liten stor bit i munnen, kräkreflexen utlöstes och hon började KASKADKRÄKAS över hela sig och sin pappa. Vi for upp, torkade och bytte och ojjade oss, medan bussen fortsatte till Danderyds sjukhus.

Väl av bussen behövde Tildas pappa byta kläder, så vi gick in på sjukhuset och tvättade av oss. Klockan hann bli halv fem innan vi var hemma och då hade inte Tilda sovit sen två. Hon verkade ändå inte särskilt trött och eftersom vi har haft så jobbigt med sovningen bestämde vi oss för att hon fick vara uppe till läggdags, vilket normalt är sju-halv åtta.

Strax före sex börjar jag höra sovljud från Tilda. Aaaaaaaaaaaaaaaaaah låter det när hon sitter i pappas famn.
- Håller hon på att somna? Frågar jag
- Jag tror det... svarar pappan och jag skyndar mig att göra gröt.

Efter att ha fått i sig två skedar gröt somnade Tilda i stolen vid matbordet, med haklapp runt halsen och gröt runt munnen.

Vem har sagt att hon är svår att lägga?

2 kommentarer:

  1. Men du hade fått sova mer - två och en halv timme om du velat! Upp och hoppa är visst din melodi nuförtiden;-).

    SvaraRadera
  2. Det är väl en trevlig omväxling ;)

    SvaraRadera