tisdag 17 mars 2009

Sjukdomar

Den går tydligen inte att undvika, magsjukan som har däckat halva Stockholm. I natt var det min tur.

Eftersom jag har en enorm kräknoja låg jag kvar i sängen hela natten, blundade och vägrade kräkas. Det funkade faktiskt. Tack och lov hade jag världens snällaste bebis under tiden. Hon var nöjd med pappa, sen ammade hon jättesnabbt, somnade och sov sex timmar i sträck. Fast egentligen vaknade hon inte ens då, det var jag som vaknade och stoppade in bröstet i munnen på henne för att jag tyckte att det var på tiden att hon åt. Sen sov hon vidare till halv åtta.

Hela dagen idag har hon också varit en liten ängel, fullkomligt nöjd med att bara ligga bredvid mig i sängen och gurgla.

Fast att bebisen är nöjd är inget man kan säga högt. Don't wanna jinx it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar