lördag 17 januari 2009

ananas?

Eftersom jag vet på tre dar när vilket datum våran bebis blev till tror jag att 28 januari är lite för tidigt. Eller en hel vecka för tidigt rättare sagt. Därför är jag inställd på att gå över tiden och nu lite nervös för att behöva bli igångsatt. När jag surfade lite på igångsättning hittade jag följande information:

Äta ananas
Ananas innehåller enzymet bromelain som man tror mjukar upp livmoderhalsen och sätter igång förlossningen.

Är det säkert? Det finns mycket lite forskning. Varje ananas innehåller inte så mycket bromelain, så du måste eventuellt äta så många som sju. Den troligaste följden av att äta så mycket ananas är kraftig diarré.

Hahahahaha. Ananas är ju skitäckligt. Vem skulle sätta i sig sju ananasar för att få igång förlossningen med kraftig diarré som den enda troliga följden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar