torsdag 22 januari 2009

v 40

Oj oj oj... sista veckan. Idag går jag in i vecka 40. Vad händer med den flytande bebisen här till höger när denna vecka är till ända? Jag tror ju knappast att bebisen har kommit ut då...

Fysiskt mår jag rätt bra har jag kommit fram till. Jämförelsevis alltså. Jag är inte jättestor, jag kan ligga på rygg (vilket jag har förstått är en oerhörd lyx så här sent i graviditeten). Förändring mot tidigare veckor är väl att jag går upp på toa 4-5 gånger varje natt och att jag börjar känna mig rejält uppsvälld. Särskilt kring låren, händerna och vaderna. Jag gillar inte när kläderna sitter tight så det är ju ett problem när tom trosorna börjar bli för små... nåja, jag får väl stå ut. Det är ju trots allt högst 3 veckor kvar. Sen kommer krusbäret ut till oss.

Lycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar