tisdag 24 februari 2009

Klängbebis

Tilda har bara velat vara i famnen de senaste dagarna, helst bara ligga vid bröstet. Hon har lugnat sig något när hon fått dansa till Bob Marley med pappa, men sen skriker hon tills hon får amma igen. Eller, amma och amma, hon ligger mest och snuttar och halvsover. Så fort jag tar bort henne från bröstet vaknar hon.

Igår trodde jag att det skulle bli en helt sömnlös natt. Tilda ville bara snutta, vägrade ta nappen och vaknade så fort vi la ner henne. Jag var helt slut, så jag la mig i sängen och ammade tills hon somnade. Vid halv tolv sov hon äntligen och sov faktiskt ända till tre-halv fyra nånting. Sen somnade hon igen och sov till kanske fem och sen till sju. Då bajsade hon. Precis när vi hade bytt blöja.

Det är så hemskt när hon är ledsen, det kommer små tårar från hennes söta ögon och hon skriker och skriker.

Vid sju verkade hon i alla fall vaken, så jag gick upp och åt frukost, drack kaffe. Då somnade hon riktigt gott i liften på köksbordet.

Nu får jag sitta här. Om jag flyttar liften är jag rädd att hon vaknar och jag vågar inte lämna henne på köksbordet. Ingen vila för mamma.

Nåja, det är ju bättre än att hänga på toaletten i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar