söndag 14 december 2008

Barn utan förlossning?

Ju mer jag läser om förlossningen desto större lust får jag att bara hoppa över den biten. Det verkar så himla jobbigt. Jag har väldigt låg smärttröskel och är dessutom spruträdd. Ingen bra kombination.

Jag tycker fortfarande att all form av smärtlindring via läkemedel verkar mycket läskigare än att föda barn. Särskilt epidural. Stoppa in en slang i ryggen verkar vara bland det läskigaste man kan vara med om. Föda barn har ju däremot massor av kvinnor gjort förut.

Men tänk om jag inte klarar av det. Den värsta smärtan jag har känt hittills är typ kramp i benet eller ont i magen eller nåt annat såntdär som gjort att man inte har kunnat styra över sin kropp för att det gör för ont. Det lär ju göra mycket mer ont att föda barn. Kvinnor har jämfört det med att gå mitt itu, vilket ju rimligtvis borde göra väldigt ont.

Om jag blundar, håller för öronen och trallar högt för mig själv, går det att liksom bara hoppa över själva förlossningsbiten då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar