söndag 14 december 2008

Helt normal!

Idag var jag hos barnmorskan igen. Vi mätte magen för första gången, 26 cm. Det är på översta normal-linjen. Där fick ni alla som har sagt att jag har liten mage! Den är inte liten, den är stor! Fast normalt stor.

Blodtrycket var 95/60 och blodvärdet har sjunkit från 122 till 115. Det är lite väl lågt, men jag fick rådet att fortsätta med blodsaft och avvakta ytterligare åtgärder tills nästa besök hos BM. Där gick mina planer på att ta en paus i blodsaftsdrickandet och spara mina få kvarvarande hundralappar till annat upp i rök :-(

Bebisen var i full gång i magen och flyttade hela tiden på sig när barnmorskan försökte lyssna på hjärtljuden. Det tog ett tag innan det gick att få bra ljud och normaltakt på hjärtat, men till sist blev det 155 (145 förra gången).

I morgon går jag in i vecka 26!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar