söndag 14 december 2008

v 30

Time flies. Tio veckor kvar. Galet.När jag nu går in i min 30:e graviditetsvecka kan jag konstatera följande:
  • Jag har fått foglossning. Det gör inte särskilt ont ännu, men jag vill inte göra det värre. Mentalt är det jobbigt som fan, eftersom jag har ställt in mig på att min liv ska ändras först EFTER nyår. Nu måste allt ändras på stört.
  • Vikt har jag inte riktigt koll på... jag brukar ju väga mig på gymmet och nu har jag inte gått och tränat. Men sist vägde jag ju 68 så jag borde väl väga kanske 69 eller 70 nu? Får behålla gymkortet bara för att kunna väga mig ;-)
  • Blodsaften gör underverk. Glömmer jag att ta den en dag mår jag dåligt. Igår, när jag hade fuskat med blodsaften, blev jag helt matt, yr och illamående. Idag jobbar jag hemifrån för att kunna vila lite mer, men nu mår jag bra.
  • Det börjar bli svårt att böja mig ner, bebisen tar större och större plats, lungorna trycks ihop och magsäcken verkar pytteliten. Jag som trodde jag var smart när jag köpte skor med blixtlås... nu vill jag ha skor som jag kan ta på och av utan att böja mig ner.
  • Bebisen börjar få det trångt. Den kränger och bubblar och slår och sparkar och viftar och vrider och vänder. Den är så söt. Magen åker fram och tillbaka. Fortfarande är den mest aktiv på kvällarna när jag ligger i tv-soffan eller i sängen, men även förmiddagarna kan vara rätt fartfyllda. (Buff säger den nu som svar...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar