söndag 14 december 2008

Förlossningsbrevet

Har funderat lite på vad jag skulle vilja skriva i mitt förlossningsbrev. Här är minnesanteckningar till mig själv:

1. Jag vill inte ha smärtlindring. Det verkar läbbigare än själva förlossningen. Å andra sidan, vad vet jag om att föda? Om jag ändrar mig mitt i gäller inte nr 1.
2. Jag vill ha lavemang
3. Jag vill inte ha onödiga människor jag inte känner i rummet och helst inga andra män än min egen
4. Jag vill ha lustgas och TENS
5. Jag vill ha personal omkring mig som inte luktar saker. Svett eller rök eller parfym eller sånt.
6. Jag vill inte bli klippt om det inte är fara för hälsan
7. Jag vill inte bli förlöst med tång eller klocka om det inte är fara för hälsan
8. Punkt nr 7 gäller inte om jag ångrar mig under förlossningens gång.
9. Jag vill föda i lagom snabb takt och därför ha hjälp med vad jag kan göra för att påskynda/sakta in förloppet

Tja, jag får väl fylla på allteftersom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar