söndag 14 december 2008

Allt gick bra!

Besöket hos MVC gick jättebra. Jag gillade våran barnmorska, vilket kändes skönt för även om de säger att man ska byta om man inte gillar sin barnmorska så vet jag inte om jag skulle klara av det. Jag menar, säga till nån att nej, jag gillar inte dig så mycket så jag skulle vilja ha nån annan. Dessutom vet man ju inte om den andra blir bättre.

I alla fall så fick vi ett datum, 22 januari. Då ska krusbäret komma ut. Så fick jag prata lite om min oro och vilja att ha tidigt ultraljud. Hon förstod och försökte ordna en tid hos deras läkare, men det var så lång väntetid så hon föreslog istället att jag skulle boka en tid hos en gynekolog i staden där jag arbetar. Det var ett mycket bra förslag.

Fast jag får se hur jag gör. Jag känner mig mycket lugnare efter att ha pratat med en
barnmorska.

En annan sak som gjorde att jag kände förtroende för barnmorskan var att hon ville vänta med att ta blodprov på mig. Direkt när jag sa att jag var nervös för nålar sa hon att det inte var någon bra dag att ta blodprov på mig på. Mina blodkärl ligger ganska djupt och för att lyckas ska jag tydligen vara varm och mätt, enligt barnmorskan. Igår var jag kall. Fast det är jag ju nästan jämt. I alla fall fick jag en remiss istället så jag kan gå till vårdcentralen i lugn och ro under semestern. Det kändes jätteskönt. Hon tipsade också om en bedövningssalva som man kan smeta på i armvecken innan man tar blodprov. Fast det gör ju egentligen inte ont att ta blodprov. Det läskiga är ju precis innan... när man spänner sig och tycker att det är jobbigt. Men jag hade inte hjärta att säga det till henne när hon var så omtänksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar