söndag 14 december 2008

Blodprov

Jag var på vårdcentralen idag för att lämna blodprov till barnmorskan. Jag gillar inte att lämna blodprov. Det är så himla jobbigt precis innan. Själva sticket gör ju inte det minsta ont och lämnandet av blod har jag heller inget emot, men tiden innan, när man har gått och satt sig i stolen, är skitjobbig.

Den här gången började dessutom sköterskan med att titta på min remiss och säga att hon måste gå och fråga nån om var provet skulle skickas. Sen höll hon på JÄTTELÄNGE och kollade på lappen och tog fram nån annan lapp som såg ut som nåt facit av nåt slag och jämförde. Jaha, mhmm, sa hon.

Jag blev ju ännu mer nervös.

Sen när det väl var dags att ta själva provet petade hon jättelänge i mitt armveck med sina långa naglar. Men det är ju säkert mer smärtsamt att föda barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar