söndag 14 december 2008

Hur många test måste man göra?

När jag hade väntat på mensen i tre dagar gjorde jag det första testet. Egentligen tänkte jag att det var lite tidigt, jag är inte direkt regelbunden och har ofta väldigt långa cykler, men man blir ju nyfiken... Dessutom hade jag bestämt att gå ut och käka med en kompis på fredagen. Ville ju veta om jag kunde dricka vin eller inte.

Ett svagt, svagt streck syntes på stickan. Hm. Eftersom det var på kvällen och koncentrationen av det där ämnet som gör strecket är störst på morgnarna tänkte jag att jag gör ett till i morgon bitti.

Ett svagt, svagt streck syntes på stickan. Det var ju inte bättre. Tänkte att jag i alla fall väntar med att säga något till min man. Några dagar senare gjorde jag om testet. Strecket var starkare.
Till söndagen köpte vi ett till test, en annan sort, för att verkligen verkligen vara säkra. Ett tydligt plus syntes i fönstret.

Efter ytterligare några dagar utan illamående var jag tvungen att ta ett test till. Fortfarande positivt.

Svaret på min fråga är alltså fem. Fem graviditetstest måste man göra. Minst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar